sobota, 9 stycznia 2016

PLAN DNIA PÓŁTORAROCZNEGO DZIECKA


Na specjalną prośbę czytelniczki postanowiłam napisać Wam jak obecnie wygląda plan dnia Ufolinka. Wprawdzie nie mam już nad tym kontroli tak jak wcześniej, bo Mały chodzi do Klubu Malucha, ale z relacji pań wynika, że codziennie wygląda tak samo.







6:45 - pobudka i picie mleczka
7:00 - toaleta i ubieranie
7:20 - wyjście z domu
7:30 - 16:30 - synek jest w Klubie Malucha, a tam:
9:00 - śniadanie
10:30 - 11:00 - krótki spacer
12:00 - obiad
12:30 - 14:00 - drzemka
15:00 - podwieczorek
17:00 - posiłek już w domu
17:30 - zabawa
19:00 - kąpiel
19:20 - mleko
19:30 - sen


W weekend wygląda to troszkę inaczej, bo Ufolinek ma okazję dłużej pospać i chętnie z niej korzysta. Poza tym obiad je później niż w tygodniu, bo chcemy jeść wspólnie, a dla nas 12 to zdecydowanie za wcześnie.

8:00 - budzi się
do 9:00 - leży jeszcze w łóżeczku
9:00 - pije mleko
9:15 - toaleta i ubieranie
9:30 - towarzyszy nam podczas śniadania jedząc bułkę
10:00 - zabawa
11:00 - 12:30 - spacer
12:45 - drugie śniadanie
13:00 - 15:00 - drzemka
15:00 - zabawa
16:00 - obiad
16:30 - zabawa
18:00 - podwieczorek
18:15 - zabawa
19:30 - kąpiel
19:50 - mleko
20:00 - sen



Poniżej znajdziecie:
PLAN DNIA NIEMOWLAKA - PIERWSZE MIESIĄCE
PLAN DNIA SZEŚCIOMIESIĘCZNEGO NIEMOWLAKA
PLAN DNIA DZIEWIĘCIOMIESIĘCZNEGO NIEMOWLAKA
PLAN DNIA ROCZNEGO DZIECKA




17 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa z czego Ufolinek pije mleko? Mój synek skończył 9 miesięcy,rano i wieczorem mleko pije z butelki...narazie...bardzo bym chciała zrezygnować z butelki. Inne napoje pije z niekapka Nuk,uczy sie też z Doidy Cup.
    Pozdrawiam,
    Jedna z kochających mam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ufolinek wodę pije z niekapka ze słomką, herbatę i kawę zbożową z niekapka z sylikonowym ustnikiem, a mleko z butelki... Myślałam o tym, żeby podawać mu mleko z niekapka, ale jakoś tak wciąż zostajemy przy butelce. Szkoda mi mu ją zabierać... Zaraz pewnie mi się oberwie :)

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że nie miałaś na myśli tego,że oberwie Ci się ode mnie...ja raczej pytam,żeby zasięgnąć rady...jak odstawialismy smoczka w 7 miesiącu tez brałam pod uwagę to,co pisałaś o waszych doświadczeniach. Nyślałam,że moze masz jakiś sposób:)
    Jedna z kochających mam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam na myśli Ciebie :) I wiesz co, wieczorem spróbuję podać mleko w kubku z sylikonowym ustnikiem. Dam jutro znać jak synek zareagował. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. kochajaca mama nadal karmi dziecko w tym wieku bo jest swiadoma, jak wazne to jest dla jego zdrowia. a nie daje dziecku krowie mleko. krowie mleko jest dla cielat drogie matki, kochajace matki.

      Usuń
  3. My też mamy niekapek z sylikonowym ustnikiem,myślałam tez o niekapku np. Lovi 360. Boje się czekać z tą zmianą za długo, żeby potem nie było większego płaczu.
    Jedna z kochających mam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszło średnio. Strasznie szybko leci przez ten sylikonowy ustnik. Małemu niezbyt się to podobało. W rezultacie wypił tylko 1/3 tego co zwykle. W obecnej sytuacji, gdy synek nie może jeść przetworów mlecznych, nie mogę pozwolić by odrzucił mleko z powodu butelki.

      Usuń
  4. Ojej...:/trochę czuję się winna przez to moje pytanie. Ja myślę,że zmiany zacznę od mleka o poranku. Może gdzieś za jakiś tydzień, bo teraz juz mamy zmianę. Synek przestawia sie na jedną drzemkę.Sporo przeszliśmy z mężen zanim zrozumielismy o co mu chodzi. Zawsze myślałam,że to sie zmienia ok 12m,ale dokopałam sie do informacji,ze 9m niemowlę (są wyjątki)potrzebuje juz tylko 1 drzemki ok 2h.
    Życzę Ufolinkowi zdrowia i czekam na post o alergii ,bo rozumiem że na przetwory mleczne ma uczulenie.
    Jedna z kochających mam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuj się winna. Ja sama od dłuższego czasu chciałam odstawić synkowi butelkę. Tylko, że w naszej sytuacji to nie jest chyba dobry moment. Za duże ryzyko. Ufolinek ma obecnie zbyt ubogą dietę. Ma alergię nie tylko na przetwory mleczne:( Gdyby odrzucił mleko chyba bym się załamała. Post wkrótce się ukaże. Miał być już w ten weekend, ale jakoś tak ciężko mi o tym pisać :(

      Usuń
    2. a moze wpadlabys na to, ze to mleko matki jest najlepsze i zamiast uzalac sie nad tym ze ma alergie na przetowry mleczne (nic dziwnego, mleko krowie jest dla cielat) porzwolilabys dziecku ssac piers jak to jest pomyslane od zarania dziejow przez Boga? Przykro mi to mowic, ale jestescie zalosne.

      Usuń
    3. a może Ty powyżej wpadla bys ze może karmic nie może z jakiś przyczyn? po co się wtracasz? ok, mleko matki jest super pokarmem dla dziecka choć nie wiem czy w takim wieku ale nie karmi i już.

      Usuń
  5. Rozumiem...zwłaszcza,że z tego co do tej pory pisałaś to poęknie jadl,a oznak alergii nie było.
    Oj my dosłownie wczoraj zorientowalismy sie (dopiero:/)ze nasze dziecko najprawdopodobniej ma problemy z trawieniem żółtka. . .a podaję mu go od 7 miesiąca. . .
    Jedna z kochających mam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jescze w tym samym dniu mąż przyniósł nowo zakupiony kubeczek o którym pisałam. Następnego dnia mały dostał z niego kompot. Od razu wiedzał jak pić, dodatkowo sam chciał trzymać. Poprzedni niekapek my musieliśmy podtrzymywać. No i tak aż do soboty dostawał w nim picie,kubek stał w zasięgu wzroku i rączek i dziecko zadowolone sięgało kiedy chciało. W sobotę rano z wielką nadzieją podałam w magicznym kubeczku poranne mleczko. Niestety troszkę wypił i w płacz. Resztę przelalismy do butelki i tak dokończył. Trochę odczekamy i znowu spróbujemy.
    Jedna z kochających mam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przywiązanie dziecka do butelki jest silne. Często zdarza się, że zastąpienie butelki kubkiem powoduje, że dziecko odstawia mleko. Ryzyko jest spore... Ale może następnym razem się uda :)

      Usuń
    2. rece mi po prostu opadaja. czy nie ma tu odpowiedialnych matek, ktore karmia dziecko piersia? przykry ten swiat, naprawde przykry. dziwisz sie ze przywiazanie do butelki jest silne? Bo dzieku nalezy sie piers i powinno z niej ssac ile chce. i wy jestescie kochajacymi matkami? oczywiscie prawda was w oczy zakole wiec bedziecie na mnie ujadac. ale prawda boli. nie karmiac dziecka piersia zawiodlyscie jako matki! jest tylko pare super wyjatkowych sytuacji kiedy matka nie moze karmic naturalnie. w reszcie przypadkow matce sie po prostu nie chce zadac sobie trudu. i tyle w temacie.

      Usuń
    3. Masz prawo do swojego zdania i tyle w temacie.

      Usuń
    4. Masz prawo do swojego zdania i tyle w temacie.

      Usuń