środa, 9 września 2015

TYGODNIOWY JADŁOSPIS ROCZNEGO DZIECKA - CO JE UFOLINEK W CIĄGU TYGODNIA





















Dostałam wiele zapytań o to jak obecnie wygląda menu Ufolinka. Dlatego postanowiłam opublikować jego jadłospis z ubiegłego tygodnia.


PONIEDZIAŁEK
Śniadanie: mleko modyfikowane Bebilon 3 (210ml plus 7 miarek proszku)
Drugie śniadanie: dwie małe kromki chleba z pastą makrelową własnej roboty
Obiad: gulasz wołowy z kaszą gryczaną i marchewką
Podwieczorek: melon
Kolacja: kaszka wielozbożowa Bobovita pomarańczowo-bananowa z płatkami kukurydzianymi bez dodatku cukru

WTOREK
Śniadanie: mleko modyfikowane Bebilon 3 (210ml plus 7 miarek proszku)
Drugie śniadanie: serek homogenizowany naturalny Bieluch
Obiad: klopsiki z piersi indyka w sosie koperkowym z ryżem i marchewką
Podwieczorek: brzoskwinia ufo
Kolacja: kaszka wielozbożowa Bobovita pomarańczowo-bananowa z płatkami kukurydzianymi bez dodatku cukru

ŚRODA
Śniadanie: mleko modyfikowane Bebilon 3 (210ml plus 7 miarek proszku)
Drugie śniadanie: dwie małe kromki chleba z pastą z awokado i jajka
Obiad: krupnik na gęsto z marchewką, ziemniakiem i mięskiem z kurczaka
Podwieczorek: arbuz
Kolacja: kaszka mleczno-ryżowa owocowo-waniliowa Bobovita z chrupkami ryżowymi bez dodatku cukru

CZWARTEK
Śniadanie: mleko modyfikowane Bebilon 3 (210ml plus 7 miarek proszku)
Drugie śniadanie: serek homogenizowany waniliowy
Obiad: spaghetti bolonese
Podwieczorek: maliny i dwa herbatniki wielozbożowe
Kolacja: kaszka wielozbożowa Bobovita z płatkami kukurydzianymi o smaku pomarańczowo-bananowym bez dodatku cukru

PIĄTEK
Śniadanie: mleko modyfikowane Bebilon 3 (210ml plus 7 miarek proszku)
Drugie śniadanie: dwie małe kromki chleba z masłem, wędliną z kurczaka i serem
Obiad: botwinka z jajkiem (miałam jeszcze zamrożoną)
Podwieczorek: banan
Kolacja: kaszka wielozbożowa Bobovita pomarańczowo-bananowa z płatkami kukurydzianymi bez dodatku cukru

SOBOTA
Śniadanie: mleko modyfikowane Bebilon 3 (210ml plus 7 miarek proszku)
Drugie śniadanie: serek homogenizowany naturalny Bieluch
Obiad: szpinak ze śmietaną, czosnkiem i kawałkami kurczaka
Podwieczorek: nektarynka
Kolacja: kaszka wielozbożowa Bobovita pomarańczowo-bananowa z płatkami kukurydzianymi bez dodatku cukru

NIEDZIELA
Śniadanie: mleko modyfikowane Bebilon 3 (210ml plus 7 miarek proszku)
Drugie śniadanie: kasza jaglana na mleku z bananem i malinami
Obiad: łosoś w ziołach z grilla i ziemniaczek z masełkiem z grilla (byliśmy na działce)
Podwieczorek: gruszka
Kolacja: kaszka mleczno-ryżowa owocowo-waniliowa Bobovita z chrupkami ryżowymi bez dodatku cukru


Staram się aby menu synka było urozmaicone i zdrowe. Na szczęście Ufolinek uwielbia praktycznie wszystkie owoce. Dlatego na podwieczorek nie podaję mu praktycznie nic innego. Za to nie lubi surowych warzyw, nawet pomidorka. W zasadzie z warzyw je tylko ugotowane: ziemniaki, marchewkę i szpinak. Cała reszta musiałaby być zmiksowana bądź pognieciona. Jego najnowszym smakołykiem jest makaron. Mógłby go jeść na sucho garściami. Poza tym uwielbia ryby, co ogromnie mnie cieszy. Oby mu się nie zmieniło.




20 komentarzy:

  1. Mój roczniaczek ma bardzo podobny jadłospis. Uwielbia owoce kaszę jaglaną. Hitem ostatnio był jaglanka z malinami oraz Bieluch z cynamonem i syropem klonowym. Polecam szczególnie to ostatnie zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niektórzy to bagatelizują ale odpowiednia pora posiłków jest bardzo ważna u dzieci...jak zobaczyłam w jakimś reportażu dziecko 9 m-c karmione cheesburgerem to zbladłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czemu 6 miarek mleka a nie 7?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, pomyliłam się. Oczywiście daje 7 miarek. Już poprawiam. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Gdzie można znaleźć przepisy na obiadki roczniaka?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co nie zamieszczałam postu z przepisami, ale jak w końcu znajdę chwilę czasu to może coś skrobnę :)

      Usuń
  5. Powielam pytanie o przepisy;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znajdzie Pani chwilkę aby podać choć jeden przepis?��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś czas temu zamieściłam posta z przepisami: http://mamaufolinka.blogspot.com/2016/05/przepisy-na-dania-obiadowe-dla-rocznego.html

      Usuń
  7. Witam. Czy jest pani ekspertka od żywienia maluchów? Bo mam wielki problem ze mija roczna córeczka bardzo mało je :( chciałam napisać jak wygląda jej jadłospis ale nie wiem czy ktoś mi tu wogole odpisze i mi powie czy mam się martwić czy nie i co mogę zrobić żeby normalnie jadła :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Nie, nie jestem ekspertką od żywienia maluchów. Oczywiście, może pani napisać co córeczka je, ale może warto zwrócić się do pediatry?
      pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Witam serdecznie :-) jak Pani robi spaghetti dla roczniaka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Proszę zajrzeć tutaj: http://mamaufolinka.blogspot.com/2016/05/przepisy-na-dania-obiadowe-dla-rocznego.html

      Usuń
  9. Dzien dobry, dziekuje za inspiracje, sama juz nie wiem, co mam gotowac dla corki :) Jednak jak patrze na te jadlospisy, to sie przerazam, czy moja corka nie jest zarlokiem, wazy zaledwie 8,200 kg, ale je na pewnoo wiele wiecej. Juz widze podwieczorek w postaci owoca... Musi byc cos konkretnego, a owoce to przekaski miedzy posilkami. W nocy i nad ranem wypija butle, rano chleb z maslem, jedno jajko i wedline, II sniadanie jogurt naturalny 250 g, potem zupa, potem obiad jak maz wroci z pracy i jemy razem, potem kolacja kaszka. W miedzyczasie owoce i np.bulka z maslem jako przekaska, bo ciagle sie czegos domaga. Czy moja corka je za duzo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :)
      Myślę, że każde dziecko jest inne i ma inne potrzeby. Nie ma co się zamartwiac. Gorzej by było gdyby nie chciała jeść.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dziekuje za odpowiedz, chyba rzeczywiscie nie ma sensu tego porownywac. Rowniez pozdrawiam :-)

      Usuń
  10. Na pewno będę częściej wpadać na bloga :)!

    OdpowiedzUsuń