piątek, 9 stycznia 2015

ROZSTĘPY W CIĄŻY - JAK SIĘ UCHRONIĆ?


Rozstępy, które pojawiają się w ciąży to było coś czego bałam się zanim jeszcze zaszłam w ciążę. Nie bałam się, że utyję bo z tym można sobie jakoś poradzić, a z rozstępami niestety nie można zrobić nic. No chyba, że poddać się operacji. Bałam się ich pewnie dlatego, że moja mama ma straszne rozstępy na brzuchu i piersiach, właśnie po ciążach. A z tego co wiem, niestety rozstępy wredoty są genetyczne. Tak się nimi przejmowałam, że zaczęłam się smarować dwa razy dziennie tego samego dnia, w którym dowiedziałam się że zaszłam w ciążę. Smarowałam brzuch, piersi, pupę i uda. I chociaż czasami mi się nie chciało, nie odpuszczałam. W czasach kiedy moja mama była w ciąży kobiety nie miały świadomości jak dbać o swoje brzemienne ciało. Może gdyby nawilżała odpowiednio brzuch nie miałaby po ciążach takiej przykrej pamiątki. Któż to wie. W każdym razie ja o kremach na rozstępy czytałam już podczas starań o Ufolinka, także jak zobaczyłam dwie kreski wiedziałam już w co się zaopatrzyć. No i muszę przyznać się bez bicia, że w tej kwestii nie oszczędzałam. Przez całą ciążę i jeszcze miesiąc po rozwiązaniu używałam dwóch kosmetyków:

  • Elancyl krem preciw rozstępom dla kobiet w ciąży 500 ml - super opinie na ceneo, opineo i wizażu. Smarowałam się nim rano, a pod koniec ciąży dodatkowo brzuch w południe. Starczał mi na dwa miesiące. Cena jest zaporowa, bo kosztuje około 160 zł. Ale ja kupowałam na Allegro za około 120 zł z przesyłką.

  • Olejek Babydream z Rossmanna do pielęgnacji ciała dla kobiet w ciąży 250 ml - świetne opinie na wizażu. Wcierałam go wieczorem. Również wystarczał mi na około dwa miesiące. Cena bajeczna, bo 10 zł.


Warto było wydać tyle pieniędzy, bo rozstępów brak :) Jupi!!! Nie pojawił się ani jeden. Pytanie czy pojawiłyby się gdybym się niczym nie smarowała. Tego się nie dowiem. Biorąc pod uwagę fakt, że nie utyłam, a brzuszek miałam malutki jest to prawdopodobne. Ale wolałam nie ryzykować :)


2 komentarze:

  1. Babydream też używam bo słyszałam że jest dobry. Moja mama nie miała rozstępów, więc mam nadzieję ze wystarczy ;)

    OdpowiedzUsuń