środa, 18 marca 2015

SPOSOBY NA UTRWALENIE NAJWAŻNIEJSZYCH CHWIL ŻYCIA DZIECKA


Pierwszy rok życia dziecka to czas wyjątkowy i niepowtarzalny. W przyszłości pewnie niejednokrotnie będziemy wracały do tego okresu we wspomnieniach. Co zrobić aby wspomnienia się nie zatarły?
Poniżej moje sposoby:

  • Pamiętnik - jeśli nie mamy weny do pisania pamiętnika, można zakupić Pamiętnik Niemowlaka, do którego w wyznaczonych miejscach wpisujemy określone dane, wydarzenia czy wklejamy zdjęcia. Ufolinek dostał taki pamiętnik od dziadków w dniu narodzin. Fajna sprawa. Polecam. To również świetny prezent dla dziecka z okazji narodzin.



  • Zdjęcia - dla mnie podstawą są zdjęcia. Fotografuję Ufolinka namiętnie nieraz kilkakrotnie w ciągu dnia (syndrom zakochanej mamuśki :D). Zdjęcia trzymam w kilku miejscach, bo nie przeżyłabym gdyby coś się z nimi stało. Mam je pogrupowane w foldery: 1-3 m-ce, 4-6 m-cy oraz 7-9 m-cy. Ponadto mam osobny folder "wybrane", do którego kopiuję zdjęcia, które szczególnie mi się podobają. Co jakiś czas je drukuję i uzupełniam album mojego synka. Lubię czasami usiąść i "po staremu" pooglądać zdjęcia przewracając kartki w albumie. Na każdym zdjęciu, które ląduje w albumie obowiązkowo wpisuję z tyłu datę. 

  • Filmiki - w dzisiejszych czasach kręcenie krótkich filmików jest na porządku dziennym. Podobnie jak zdjęcia trzymam je pogrupowane w kilku miejscach. 

  • Blog - prowadzenie bloga to prawie tak jak pisanie pamiętnika. Polecam :) Ciekawe co Ufolinek będzie miał na ten temat do powiedzenia za lat kilka...

  • Sesja zdjęciowa - wprawdzie Ufolinek nie miał jeszcze takiej profesjonalnej sesji, ale ostatnio dowiedziałam się, że chrzestny zamierza mu takową zafundować na pierwsze urodziny i bardzo się ucieszyłam. Trochę żałuję, że nie zdecydowałam się na taką jak Ufolinek miał kilka miesięcy. To na pewno świetna pamiątka. Aczkolwiek mamy substytut. Naszą ścianę zdobią powiększone czarno-białe zdjęcia synka z okresu noworodkowego zrobione przeze mnie bądź męża. Wśród nich znajduje się między innymi zdjęcie ilustrujące mój blog. Mama i syn pogrążeni we śnie :) Z przyjemnością zerkam na tą ścianę w ciągu dnia i nie mogę się nadziwić, że z Ufolinka już taki duży chłopak :)

  • Pudełko wspomnień - pudełko do którego wrzucamy, na przykład: opaskę z rączki ze szpitala, pierwsze skarpetki czy buciki, pamiątki ze chrztu, ulubioną zabawkę itp.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz