wtorek, 3 listopada 2015

ROZWÓJ DZIECKA - SZESNASTY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA


















Od kiedy wróciłam do pracy czas ucieka mi między palcami. Mam wrażenie, że dopiero co pisałam o piętnastym miesiącu życia synka, a tu już szesnasty za nami i czas na kolejne podsumowanie.

  • Ufolinek rozgadał się na całego :) Powtarza każde słowo bardziej lub mniej poprawnie. Ponadto z każdym dniem uczy się nowych nazw. Co chwilę zaskakuje nas wskazując coś palcem i mówiąc co to jest. Więcej na ten temat napisałam tutaj.
  • Mały z dnia na dzień daje nam coraz więcej radości. Wszystkie wypowiadane przez niego słowa wywołują uśmiech na naszych twarzach. Codziennie mówimy do siebie: "a widziałeś, a słyszałeś, a wiedziałeś, że on zna to słowo?" itp itd.
  • Nadal lubi spacery w wózku, ale jeszcze bardziej lubi gdy go z niego wyjmujemy i pozwalamy pobiegać :)


  • Synek bardzo polubił chodzenie do Klubu Malucha. Gdy go odprowadzamy biegnie z uśmiechem do dzieci. A gdy po niego przychodzimy wygląda jakby chciał tam jeszcze zostać. Bardzo mnie to cieszy.  To dla mnie dowód na to, że jest mu tam dobrze :)
  • Niestety przebywanie wśród dzieci wiąże się z tym, że Mały prawie miesiąc miał katar. Z jednej strony mnie to martwi, z drugiej cieszę się, że na katarze i kaszlu się kończy. Póki co nie jest tak źle. 
  • W tym miesiącu dopadła go też pierwsza poważniejsza infekcja, popularna wśród dzieci trzydniówka. Wydaje mi się, że miało to związek ze szczepieniem na pneumokoki (druga dawka). Więcej na ten temat napisałam tutaj.
  • Wszędzie go pełno :) Otwiera szafki, szuflady, chowa się za drzwiami, pod stołem. Wszystko musi dotknąć, zobaczyć.
  • Ufolinek zakochał się w pluszakach, za którymi wcześniej nie przepadał. Każdego napotkanego przytula i całuje :)

















PODSUMOWANIE:

Waga: 11 kg

Rozmiar: 86

Umiejętności:
  • zna około 50 nazw przedmiotów i czynności
  • potrafi pokazać w książeczce zwierzątko, o które go pytam i je nazwać
  • nauczył się biegać :)
  • jego rączki i paluszki wykonują coraz bardziej precyzyjne ruchy
  • coraz ładniej je rączkami (nie wpycha już wszystkiego na raz do buzi)

Dolegliwości:

  • związane z przeziębieniem
  • związane z trzydniówką - więcej na ten temat tutaj

Sen:
  • 11-12 godzin w nocy od 19:30 do około 7 (bez przebudzania)
  • jedna drzemka pomiędzy 12-tą a 13-tą 2-3 godziny


Wcześniejsze miesiące:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz