piątek, 3 kwietnia 2015

ROZWÓJ NIEMOWLAKA - DZIEWIĄTY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA


















Kolejny dobry miesiąc za nami :)

  • Ufolinkowi nic nie dolegało.
  • Dziąsła czasami trochę swędziały, ale zębów nadal nie widać.
  • Przez cały miesiąc przesypiał noce bez żadnych wybudzeń.
  • Ufolinek przesiadł się do nowego fotelika samochodowego - więcej tutaj.
  • Na ogół był pogodny i uśmiechnięty. Oto dowód:



PODSUMOWANIE:

Waga: 9400 g

Rozmiar: 74/80

Umiejętności:

  • udoskonalił raczkowanie - chodzi za mną po całym domu, a jak znikam to po kilku minutach mnie szuka
  • chodzi przy kanapie, szafkach dostawiając jedną nogę do drugiej - więcej tutaj
  • wstaje przy meblach 
  • potrafi usiąść z pozycji stojącej
  • podtrzymywany za ręce robi kroczki
  • potrafi stać sam przez kilka sekund
  • przybija piątkę :)
  • robi "papa"
  • rozumie polecenia typu: "chodź", "nie wolno"

Dolegliwości:
  • brak

Sen:

  • 11-12 godzin w nocy od 20 do 7-8 (bez przebudzania) 
  • dwie drzemki w dzień: około 10-tej - godzina oraz ok 15-tej - przynajmniej godzina, czasami dwie (mam wrażenie, że jest to zależne od pogody)



Wcześniejsze miesiące:
PIERWSZY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA
DRUGI MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA
TRZECI MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA
CZWARTY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA
PIĄTY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA
SZÓSTY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA
SIÓDMY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA
ÓSMY MIESIĄC ŻYCIA UFOLINKA




5 komentarzy:

  1. Ale maluch nabiera umiejętności! Moja córeczka też robi ogromne postępy. We wtorek kończy rok, a ja nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie, w którym miesiącu czego dokonała! Dobrze, z e wszystko fotografuję to przynajmniej zdjęcia mi przypominają!

    Zapraszam Cię serdecznie na mojego bloga! www.MamaNelki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie jest sobie podglądać u Ciebie co fajnego przed nami. Rozbawiła mnie to przybijanie piątki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie każdy miesiąc w życiu niemowlaka to jest bardzo duży skok do przodu. Właśnie dlatego ja również zdecydowałam się na poszerzanie wiedzy na ten temat. Jeśli niemowlę jest nerwowe to na stronie https://whisbear.com/pl/blog/12-sposobow-by-uspokoic-niemowle/ bardzo fajnie opisano jak sobie z tym problemem poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tym wieku przydają się śpiworki do spania, polecam się już zaopatrzyć

    OdpowiedzUsuń