piątek, 21 listopada 2014

ILE KOSZTUJE CIĄŻA?


Tak naprawdę wydatki na dziecko ponosimy jeszcze zanim zajdziemy w ciążę. A bo trzeba udać się do lekarza sprawdzić czy wszystko w porządku, a bo trzeba przyjmować kwas foliowy przynajmniej pół roku przed planowaną ciążą, a bo trzeba kupić test ciążowy albo i kilka. Ale prawdziwe wydatki dopiero przed nami...
U mnie wyglądało to następująco:

  • wizyty u lekarza - sześć wizyt 650 zł (po znajomości połowę taniej)
  • badania - 500 zł
  • lekarstwa - 400 zł (preparat witaminowy PregnaPlus i leki na hemoroidy)
  • pielęgnacja - 560 zł (preparaty zapobiegające rozstępom w ciąży - tu zaszalałam)
  • ubrania - 410 zł (dwie sukienki, tunika, dwie koszule nocne, rajstopy ciążowe)

W sumie 2520 zł. Dla niektórych pewnie dużo, dla innych mało. Dla mnie całkiem sporo. Oczywiście nie trzeba chodzić prywatnie do lekarza i wówczas odpada koszt wizyt oraz badań. Nie trzeba również kupować kosmetyków przeciw rozstępom albo kupować, ale tańsze niż kupowałam ja. Można za to nakupować całą masę ubrań ciążowych i wydać dziesięć razy więcej. Ja byłam w o tyle dobrej sytuacji, że do szóstego miesiąca praktycznie nie miałam brzuszka i mieściłam się bez problemu w swoje rzeczy. Poza tym końcówka ciąży przypadła mi na ciepłe miesiące, także biegałam w letniej sukience lub w leginsach wcale nieciążowych i tunice. Butów również nie musiałam kupować, bo stopy mi nie spuchły. 

Reasumując, koszty jakie poniesiemy w trakcie ciąży w dużej mierze zależą od nas i naszej zasobności portfela. I teraz się powtórzę, że prawdziwe wydatki dopiero przed nami... Ale o tym w kolejnym poście.


Wydatki jakie ponosimy kompletując wyprawkę - tutaj
Miesięczne wydatki na niemowlaka - tutaj


4 komentarze:

  1. Witam,
    mam nietypowe pytanie dotyczące leków, które stosowałaś na hemoroidy.
    Wizytę u lekarza mam dopiero w przyszłym tygodniu, a ze względu na urlop lekarza nie mam możliwości jej przyśpieszyć a dopadł mnie problem z hemoroidami. Czy przyjmowałaś jakieś ogólnodostępne leki czy przepisane-wskazane konkretnie przez lekarza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)
      Maści i czopki na hemoroidy nie pomagały. Ulgę przynosiło przemywanie bolącego miejsca naparem z kory dębu (dostępny w aptece za grosze). Po konsultacji z lekarzem zaczęłam przyjmować tabletki bez recepty Cyclo 3 Fort. Bardzo skuteczne, ale drogie. Brałam je do końca ciąży.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. A i jeszcze smarowałam bolące miejsce kremem Nivea. Takim tłustym w niebieskim, metalowym opakowaniu. Łagodził świąd i ból.

      Usuń
  2. Podziwiam Twoją przedsiębiorczość! Ja niestety mam problemy z tarczycą i w ciąży wydałam bardzo dużo pieniędzy na badania i leki. Jest to mocno obciążające budżet domowy. W pierwszych dwóch miesiącach wydałam ponad 1500 złotych na lekarzy, badania i leki. Dzięki za pożyczki internetowe bo uratowały nam one tyłek. Teraz na spokojnie spłacamy :)

    OdpowiedzUsuń